Wat is Oestrogeen en wat doet het?

Wat is Oestrogeen en wat doet het?

Je Oestrogeen niveau daalt wanneer je in de overgang komt, dit levert aardig wat klachten maar je kunt het aanvullen met gezonde producten om het dalen van je oestrogeen tegen te gaan.

De overgangsklachten kunnen zeer verschillen van vrouw tot vrouw.
Wanneer je wat meer lichaamsvet hebt kun je er wat minder last van hebben omdat je oestrogeen ook in het vet wordt opgeslagen.

Je hebt waarschijnlijk voor het eerst over oestrogeen gehoord toen je voor het eerst ongesteld werd, oestrogeen zorgt namelijk voor het starten van je ongesteldheid.
Na je pubertijd werk oestrogeen nog steeds in je lijf om je menstruatie cyclus te laten werken.
Oestrogeen heeft nog meer functies in het lichaam zoals het beschermen van je botten en je cholesterol op pijl te houden.

Met het begin van je overgang daalt je oestrogeen productie in je lijf.
De eerste tekenen dat je leven oestrogeen daalt is vaginale droogheid, warmte aanvallen, een laag libido en stemmingswisselingen.

Hier een mooi overzicht over wat Oestrogeen nu precies doet.

Bepaalde voedingsstoffen kunnen je helpen het gevecht tegen de daling aan te gaan

Door producten die fyto-oestrogenen bevatten aan je voeding toe te voegen kun je de strijd aangaan tegen het dalen van je oestrogeen niveau op een gezonde manier.
fyto-oestrogenen komen van nature voor in planten en groenten die een soortgelijke reactie in je lijf geven als oestrogeen.

Waar zit het in:

Peulvruchten: Soja bonen zijn een van de rijkste fyto-oestrogenen en de daarbij behorende producten zoals soja yoghurt en tofu.
Peulvruchten zoals zwarte bonen, rode bonen, erwten met zwarte ogen, groene erwten en kikkererwten zijn gemakkelijk toe te voegen aan de maaltijd.

Noten: Noten zitten vol met antioxidanten, vitaminen, mineralen en omega 3 vetten.
pistaches , cashewnoten , hazelnoten en walnoten zijn goede bronnen van fyto-oestrogenen.
Neem elke dag wat van deze noten.

Zaden en granen: Oliehoudende zaden en granen zijn goede bronnen van fyto-oestrogeen. Probeer meer granen zoals rijst, tarwe, haver en gerst toe te voegen, samen met meer vlas en sesamzaadjes aan je dieet.

Fruit en groente: Groente en fruit bevatten niet zo heel veel fyto-oestrogeen zoals je in bovenstaande producten vindt maar elk beetje helpt.
In aardbeien, frambozen en perziken vindt je wat van de fyto-oestrogeen.
In broccoli, groene bonen en zoete aardappelen is de fyto-oestrogeen ook te vinden.

Recentelijke wetenschappelijke ontdekkingen hebben ook uitgewezen dat darm microben het Oestrogeenniveau beïnvloeden.
Zorg dus ook voor volgende inname van probiotica.

Wil je nog meer weten over Oestrogeen klik dan op de foto hieronder.


Previous Naughty
Next Rimba Cockring with anal lock

About author

You might also like

Sextips 0 Comments

Solo seks in een relatie

 Vele spelen wel eens met zichzelf ook binnen een relatie. Nu spelen mannen wat vaker met zichzelf dan vrouwen. Het is een gezonde eigenschap en zeker niets mis mee maar


Sexblog 0 Comments

Fairy black edition

Zeer krachtige, traploos instelbare, multispeed vibrator. Wees voorzichtig met het gebruik en start altijd op de laagste vibratiestand. Deze massagestaaf werkt op stroom uit het stopcontact (AC 100 – 240


Sexweetjes 0 Comments

Een rondleiding in een BDSM kelder

Een rondleiding in een BDSM kelder. Sexplanations ging op pad en kreeg een rondleiding en een voorproefje in een BDSM kelder. Hoe gaat dat nu in z’n werk en hoe


0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply